Værktøjer til søgeordsanalyse

Søgeordsanalyse er meget vigtig når du skal søgemaskineoptimere en hjemmeside. Med denne, finder du ud af hvilke ord du skal bruge på din hjemmeside, for at få flere besøgende.
En søgeordsanalyse er altså en undersøgelse af hvilke søgeord der er relevant for din hjemmeside, hvor mange der søger efter det søgeord på Google og hvor meget konkurrence der er om søgeordet. Ved at lave sådan en søgeordsanalyse, kan man finde ud af om man skal skrive “hjemmeside”, “webside” eller “website” på sin hjemmeside, når den handler om dette.
Basalt handler det om at finde et søgeord, som mange søger på, men som der er lav konkurrence om. Når man har fundet frem til et godt søgeord, kan man optimere ens hjemmeside til netop dette søgeord. Dette vil gøre, at du vil få flere besøgende. Dette skyldes netop, at din hjemmeside fanger søgeord, med mange søgninger og lav konkurrence.
I denne artikel vil jeg blot lige dele nogle af de gratis værktøjer der findes til søgeordsanalayse.

  • Keywordtool.io – er et værktøj der tager data fra Google suggest, og altså omhandler de søgeord som en der søger på Google vil få foreslået, når de er igang med en søgning. Dette er meget sandsynligt nogle af de søgninger de vælger som alternativ til hovedsøgeordet.
  • Keyword Planner – er et værktøj fra Google der egentlig bruges til Adwords, men sagtens kan bruges til søgeordsanalyse. Bemærk at denne jo viser de søgeord, som ifølge Google har kommerciel værdi i forhold til Adwords annoncering. Du kan jo godt finde andre søgeord, der måske har kommerciel værdi for dig.
  • Google Trends – er endnu et værktøj fra Google, hvor du kan se søgeord der er begyndt at blive populære. Du kan altså følge trenden af et søgeord.
  • Keyword Shitter – dette værktøj tager et søgeord og kombinerer det med en masse ord, så du kan få gode ideer til nye søgeord.
  • BuzzSumo – er et værktøj der finder det indhold på nettet der performer bedst i forhold til et bestemt emne.

Har du selv et bud på andre værktøjer, er du velkommen til at dele det i en kommentar.

0 0 vote
Article Rating

Andreas Andersen

Forfatter og grundlægger af IT-blogger.dk, der har blogget om IT-emner siden 2012

You may also like...

Abonner
Giv besked ved
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x