Sådan vælger du det rette Shopify tema

Del denne artikelShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0

Ligesom du dømmer en bog på dens omslag, så dømmer dine besøgende også din virksomhed på din hjemmeside og dens udseende. Den følelse som dit website giver, spiller en rigtig stor rolle for din forretning. Heldigvis er det i dag nemmere at kontrollere, da vi har adgang til nogle gode systemer, som gør det nemt for dig at ændre på udseendet af din Shopify hjemmeside.

I dette indlæg vil jeg komme ind på et par punkter, som er værd at tænke over, inden du vælger et tema.

Forstå vigtigheden af det rette tema

Du undrer dig måske over, hvorfor et valg af tema og dens layout kan betyde så meget for din forretning. Er dine besøgende ikke ligeglad med hvilke farver du bruger?

Sandheden er, at din hjemmeside afspejler en stor del af dit brand, dine produkter og generelt hele din virksomhed. Se det som en fortolkning af hele din forretning og hvad du står for – det er vigtigt, at den sidder lige i øjet.

Driver du en Shopify webshop, så spiller det også en stor rolle ift. din konverteringsrate og troværdighed, som i sidste ende er med til at bestemme din online omsætning.

Eksempel: En virksomhed med det rette tema

Nu hvor du har læst vigtigheden af at vælge det rette tema, så vil jeg nu vise dig et eksempel på en flot og æstetisk hjemmeside, som opfylder nogle grundprincipper inden for design.

Jeg har udvalgt én af vores kunder, ved navn MySelfie, som vi har udviklet og designet en Shopify webshop for.

Førstehåndsindtryk: Når man besøger deres hjemmeside, så får man hurtigt et indblik i, hvilken service de tilbyder. Hjemmesiden er overskuelig med en god navigationsbar og bl.a. 6 punkter på forsiden som forklarer processen.

Hjemmesiden er troværdig og anvender social proof i form af kundeudtalelser samt en række med tal, som fortæller hvor mange som benytter deres service hver weekend.

Afslutningsvis skaber hjemmesiden en “fest-stemning”, hvor man kan se, hvilken glæde deres produkt kan give til et arrangement ved hjælp af gode billeder. Derudover bliver det hele understøttet af firmalogoer nederst på hjemmesiden.

Hele designet og udviklingen er selvfølgelig tilpasset efter kundens ønsker og der er tænkt over farver hele vejen igennem. Men hvis du starter ud med at vælge det rette tema til din hjemmeside, så er du godt på vej.

Før du vælger…

Hele processen med at vælge et template til din hjemmeside, kan måske godt virke uoverskuelig. Jeg anbefaler, før du investerer i et betalt tema, at du starter med et default tema, hvor du lærer at ændrer i farver og generel opsætning, hvis det er første gang du arbejder med Shopify.

Når du så er blevet tryg og god til diverse indstillinger, så kan du kaste dig ud i at købe et premium tema. Stil dig selv disse spørgsmål, før du vælger:

– Hvilken følelse vil jeg give min besøgende?
– Ønsker jeg nogle specielle funktioner til mit website?
– Hvad gør mine konkurrenter, som jeg kan lide og hvordan kan jeg gøre det bedre?
– Hvordan skal mine produkter vises?
– Hvor mange produkter skal jeg have?
– Skal hjemmesiden være abstrakt eller have et corporate look?

Husk, at når du ser på de enkelte temaer, så kan du altid ændre på skriftyper og farver, så de passer til din virksomhed.

Hvis du stiller dig selv ovenstående spørgsmål og sætter nogle kriterier op, så er det nemmere for dig at lede i Shopify Theme Store, da udvalget er stort. Du må gerne være kritisk.

Hvis du vil have noget mere unikt og udover temaets funktioner, så anbefaler vi, at du finder en Shopify ekspert eller et bureau, som kan hjælpe dig. Men det er sundt at starte selv og blive tryg ved at anvende platformen. 

Kom igang med Shopify Theme Store

Der er over 100 forskellige temaer, som du kan vælge. For at få det meste ud af din søgning, så anbefaler jeg at du gør følgende.

– Anvend filtre så de passer til dine kriterier
– Brug søgefunktionen og søg efter relevante nøgleord
– Søg under “Collection”, hvor du f.eks. kan se de mest populære i denne uge.
– Undersøg “demo stores”, så du kan se dem online.
– Kig til sidst på anmeldelser

Konklussion

Det er svært at finde det perfekte design, og som regel kræver det altid lidt tilpasning. Hver forretning er forskellig og den eneste som kan træffe den rigtige beslutning er dig. Selvom det kan virke uoverskueligt, så er det tiden værd at undersøge markedet ordenligt. Hvis du læste helt hertil, skal du have tusinde tak for din tid. Jeg håber, du får succes med din hjemmeside.

Del denne artikelShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *