Juicepass ændrer deres priser

Mange har brugt muligheden for at købe Juicepass til deres elbil til at få billig el når de skal køre langt, men nu ændres priserne.

Enel X Way App – eller Juicepass som det også kaldes i folkemunde – har været en ladeløsning mange har brugt når de skulle købe en del strøm til en billig pris. Det har fungeret via en app, hvor man købte et vist antal kWh i pakker, og når den pakke var brugt købte man bare en ny pakke til en billig pris.

Prisen har hidtil været 45 euro for 145 kWh, svarende til 335 kroner eller 2,3 kr. pr. kWh. Det har været en af de billigste priser når det kommer til at oplade sin elbil offentligt, og når man havde brugt de 145 kWh så kunne man købe samme pakke igen.

Men fra 27. marts ændres priserne for Juicepass og bliver måske dyrere. Det fremgår af en mail som brugerne af Juicepass har modtaget. Foreløbig gælder de nye priser til august. Med de nye priser kommer der tre pakker man kan vælge imellem:

  • City: 39 € for 80 kWh (3,6 kr/kWh) (ved fornyelse 49 €)
  • Travel: 69 € for 160 kWh (3,2 kr/kWh) (ved fornyelse 79 €)
  • Travel Plus: 99 € for 320 kWh (2,3 kr/kWh) (ved fornyelse 129 €)

Man vil med et Travel Plus abonnement kunne få et gratis Enel X Way kort man også kan bruge til betalingen. Det skulle normalt koste 16 €, svarende til 119 kroner.

Som man kan se er prisen pr. kWh cirka den samme hvis du vælger Travel Plus, men hvor du før kun skulle købe 145 kWh skal du nu op og købe 320 kWh. Den mest markante ændring er dog, at man ikke længere kan skifte pakke så ofte du vil, og dermed købe den store pakke flere gange i træk. Fremover kan man kun skifte pakke én gang om måneden og derfor vil du ikke som i dag have mulighed for at købe 320 kWh flere gange i træk. Nogle spekulerer i muligheden for så at oprette en ny bruger i app’en i stedet og så købe en introduktionspakke med en ny bruger, når man har brug for mere strøm.

Juicepass vil nok stadig kunne bruges når man skal på ferie sydpå, hvor man så i hvert fald kan få de første 320 kWh billigt. Med dem kan man køre ca. 1.600 km og det er også en del. Det vigtige ved Juicepass er at man kan bruge de 320 kWh inden for en måned, og nu hvor antallet er blevet større, vil der være nogle der ikke kan opfylde dette. For dem der har brugt Juicepass i det daglige til at tanke billig strøm, fordi de ikke har mulighed for at lade deres elbil hjemme, skal de nok ud og finde en alternativ ladeløsning nu.

5 2 votes
Article Rating

Andreas Andersen

Forfatter og grundlægger af IT-blogger.dk, der har blogget om IT-emner siden 2012. Findes på Mastodon på @aphandersen@ansico.dk

Abonner
Giv besked ved
guest

1 Comment
mest stemt på
nyeste ældste
Inline Feedbacks
View all comments
Jegdelerikkemitnavn siger:

Ser ud til at abonnementerne nu kun gælder i Italien/for Italienere

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x