Customer match – målret annoncering med maillister

Customer Match er sidste skud i stammen på annonceudviklingen hos Google. Med Customer Match kan du målrette din annoncering i Adwords mere, hvis du har en mailliste liggende med personer. 
Maillisten kan jo f.eks. være de personer der modtager dit nyhedsbrev. Med Customer Match kan du uploade denne til Adwords og så vil Google tjekke mailadresserne op imod mailadresser angivet i Google+ og andre Google systemer og på den måde kunne målrette dine annoncer mod nogen der er interesseret i dine produkter.
Herudover har Google jo også Similar Audiences, hvilket betyder at man kan målrette personer der minder om. Så fra at man har en mailliste med specifikke personer kan man altså også målrette mod lignende personer.
Man kan også målrette annoncering direkte mod Youtube og Gmail.

0 0 votes
Article Rating

Andreas Andersen

Forfatter og grundlægger af IT-blogger.dk, der har blogget om IT-emner siden 2012. Findes på Mastodon på @aphandersen@ansico.dk

You may also like...

Abonner
Giv besked ved
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x